wtorek, 15 lipca 2014





UWAGA! DŁUGO WYCZEKIWANE ZMIANY W URZĘDACH STANU CYWILNEGO!!!

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, przedłożony przez ministra spraw wewnętrznych. 

Elektroniczna rejestracja aktów stanu cywilnego (odejście od papierowych aktów), udostępnienie obywatelom odpisów aktów stanu cywilnego w postaci elektronicznej, szybsze i prostsze załatwianie spraw w urzędach stanu cywilnego – to najważniejsze regulacje wprowadzone do projektu ustawy.

Ponadto, kierownik urzędu stanu cywilnego będzie dokonywał aktualizacji numeru PESEL za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, w którym prowadzony jest rejestr stanu cywilnego. 

Przyjęto, że po sporządzeniu aktu urodzenia, kierownik USC (wykorzystując komunikację między rejestrem stanu cywilnego a rejestrem PESEL) wystąpi do ministra spraw wewnętrznych o nadanie numeru PESEL, który zostanie umieszczony w rejestrze przy odpowiednim akcie stanu cywilnego. Takie rozwiązanie zapewni prawidłową identyfikację obywatela.

Przepisy projektowanej ustawy przewidują, że dnia 01 stycznia 2015 r. rozpocznie się informatyzacja rejestracji aktów stanu cywilnego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz